سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

96/5/8
12:32 ع

برای بسیاری از ما دیدن یک سگ، گربه، پاندا و... در کابین هواپیماها دور از انتظار، عجیب و در برخی از موارد خنده‌دار است اما همانطور که می‌دانید صنعت هوایی از زمان اختراع این پرندگان آهنی تا به امروز، اتفاقات غیرمعمول بسیاری را تجربه کرده است تا جایی که شاید حضور مسافران این چنینی در کابین هواپیماها، مهیجترین آنها باشد!

 

با قاصدک24 همراه باشید تا شما را با تعدادی از غیرعادی‌ترین مسافران هواپیما، آشنا کنیم.



برای بسیاری از ما دیدن یک سگ، گربه، پاندا و... در کابین هواپیماها دور از انتظار، عجیب و در برخی از موارد خنده‌دار است اما همانطور که می‌دانید صنعت هوایی از زمان اختراع این پرندگان آهنی تا به امروز، اتفاقات غیرمعمول بسیاری را تجربه کرده است تا جایی که شاید حضور مسافران این چنینی در کابین هواپیماها، مهیجترین آنها باشد!
با قاصدک24 همراه باشید تا شما را با تعدادی از غیرعادی‌ترین مسافران هواپیما، آشنا کنیم.
1- فرمان بزرگ
فرمان بزرگ، مقدس‌ترین سند بریتانیا، مسن‌ترین مسافری است که در سن 800 سالگی با خطوط هواپیمایی بریتانیا سفر کرده است. این سند همراه با گارد حفاظتی ویژه، سفری لوکس و دو ساله را تجربه می‌کند تا به مناسب تولد 800 سالگی‌اش و با طی مسافتی در حدود  65000 مایل در برابر دیدگان جهانیان به نمایش گذاشته شود.
 
2- کرگدنهای سفید
ایرباس 380ای که 25 اکتبر 2015، لندن را به مقصد میامی ترک کرد، حامل شش کرگدن سفید بود. این کرگدنها در قالب یک پروژه حفاظتی جهانی حیات وحش و با هدف حفظ این گونه جانوری از خطر شکارچیان، از ژوهانسبورگ و از مسیر لندن به میامی پرواز کردند. جالب است بدانید هریک از این مسافران، یک تن وزن داشتند و یک تیم دامپزشکی مجهز، در تمامی طول پرواز، آماده خدمت‌رسانی به آنها بود. 
 
3- مشعل المپیک
یکی دیگر از مسافران غیرعادی خطوط هوایی بریتانیا، مشعل المپیک بود که این هواپیمایی به عنوان اسپانسر رسمی مسابقات 2012 المپیک لندن، آن را از آتن تا لندن، با پروازی اختصاصی حمل کرد. جالب است بدانید این مشعل، تمامی طول مسیر را در گهواره‌ای مخصوص و روی صندلی اختصاصی خود پیمود.
 
4- سوسمارهای ال سالوادوری
در سال 2014، دوازده عدد سوسمار اهل ال سالوادور که گونه شان در معرض خطر بود و به صورت غیرقانونی وارد بریتانیا شده بودند، به خانه خود در باهاما برگشتند. سوسمارهای ال سالوادوری در اکو‌سیستم باهاما نقشی اساسی را ایفا می‌کنند و برای ابقای تنوع بیولوژیکی در جوامع روستایی، حیاتی هستند. جالب است بدانید این محموله خاص، تمامی مدت سفرشان را در کابین خلبان و با پذیرایی ویژه کارکنان هواپیما سپری کردند.
 
5- جام جهانی راگبی
در سال 2003 با برد تیم راگبی انگلستان و بازگشت آن از استرالیا به خانه، یک صندلی ویژه به جام وب الیس اختصاص داده شد.
 
6- فاخته مجروح
یک فاخته که در سال 2012، طی مهاجرت تابستانه خود، مجروح شده بود با کمک خطوط هوایی بریتانیا به همسفران خود پیوست. این فاخته‌ که در حال مرگ، در باغچه‌ای در شهر سورِی پیدا شده بود، پس از طی دوره درمان در بیمارستان دامپزشکی لیدرهد، توسط خطوط هواپیمایی بریتانیا برای پیوستن به باقی همسفرانش به ایتالیا برده شد.
 
7- بوزینه بنگالی
یک بوزینه نادر بنگالی که در سال 2014 توسط پلیس از یک قاچاقچی، باز پس گرفته شده بود، به انگلستان پرواز کرد تا زندگی جدیدی را در مرکز نگهداری حیوانات در معرض خطر، آغاز کند. جالب است بدانید هواپیمای او به صورت ویژه با سرعتی بالغ بر 500 مایل بر ساعت از مالدیو به لندن پرواز کرد. 
 
8- اعضای بدن انسان، پول و الماس
این کالاها در سال 1996، با هواپیمایی که رکورددار سریعترین پرواز در مسیر آتلانتیک بود، جا به جا می‌شدند. این هواپیما توانسته بود مسیر نیویورک تا لندن را، در زمان  2 ساعت و 52 دقیقه و 59 ثانیه، طی کند. جالب است بدانید در حالی که امروزه این هواپیما، از رده خارج شده این رکورد همچنان بی‌تغییر باقی مانده است.
 
9- بیمارستان چشم
یک مؤسسه و بیمارستان هوایی چشم پزشکی، به همراه اساتید، پزشکان، پرستاران و دانشجویان آن، دائماً از کشورهای توسعه یافته عازم کمک به کشورهای فقیر است. جالب است بدانید این بیمارستان هوایی، مجهز به کلاسهای درس، اتاقهای عمل و اتاقهای لیزر می‌باشد.
 
10- نهنگ قاتل
این نهنگ 5440 کیلوگرمی، نخستین بار، با پرواز به اورگن، در ابرآکواریوم این شهر به نمایش درآمد اما پرواز برگشت آن به ایسلند، دچار مشکلاتی شد و یک میلیون دلار خسارت برداشت؛ خوشبختانه در این حادثه آسیبی به نهنگ نرسید!
 
11- رالی داکار
هزار و پانصد شخص و وسیله نقلیه رالی داکار، در سال 2000، توسط هواپیما از منطقه ای که احتمال حمله شبه نظامیان در آن وجود داشت، فراری داده شدند. طبق گفته برگزارکنندگان، تجهیزات این مسابقه طی 24 ساعت و با کمک هواپیماها به 1250 مایل دورتر از محل برگزاری آن انتقال یافت.
 
اگر خواندن از دنیای گردشگری و سفر با هواپیما برایتان جذاب است، وبلاگ قاصدک 24 را از دست ندهید؛ این مجموعه همچنین برای شما علاقمندان به سفر، فهرست کاملی از بلیط های هواپیما اعم از چارتر و سیستمی را فراهم کرده است که می توانید با مراجعه به سایت ما به آدرس www.Ghasedak24.com از آنها مطلع شوید.


ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ